onsdag 30 juni 2010

Ny novell!

Ny novell på hemsidan!

Den är centrerad runt tre nyckelfigurer som alla blivit kultförklarade i den norska Black Metal scenen. Den är ingen förklaring varför det blev som det blev, den är ingen utredning, den är inget försök att "komma under huden" på karaktärerna utan en kort undersökning av att skapa en historia utav starka åsikter, myter, karaktärernas egna motsägelsefulla upplevelser och allmänhetens åsikter samt journalisternas vinklingar.

Händelser som skapat genren med små fragment av "slice of life"-approach till det.

Finns bland novellerna.

Smakprov:

Och vi skulle bli någonting helt annat.

Så jag skär mig i handlederna och i halsen. Men det tar tid. Blodet vill inte ut. Det koagulerar och retar mig. Till och med under vatten blöder jag inte ur ordentligt. Så jag hämtar Euronymous gevär. Hylsorna fick jag av Varg i present. Han sade att det förmodligen skulle komma till användning någon gång. Stämningen är som mjölk, trög och lugn. Jag känner ingenting när jag ligger på madrassen i mitt rum i Oslo.

Placerar pipan i munnen och tänker på mamma och pappa. Bilder av mig själv där jag ler.

Sista gången jag ville dö var jag tjuguett år.

Ursäkta för allt blod.



www.wix.com/andreaskarlsson/bocker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar